Het belang van social media voor iedere ondernemer

Het internet speelt al heel wat jaren een belangrijke rol op het gebied van marketing voor bedrijven. Wanneer je vandaag de dag echt van meer naamsbekendheid wilt genieten, mag online marketing eigenlijk niet meer ontbreken. Mensen zoeken nou eenmaal voortdurend op internet naar producten en diensten. Ook jijzelf zal waarschijnlijk veelvuldig van zoekmachines gebruik maken. Online marketing GMU inschakelen is dan ook zeker geen slecht idee om jouw bedrijf beter op de kaart te zetten. Toch wordt er bij online marketing vaak één belangrijke spil vergeten: social media.

Social media? Dat zijn toch die pagina’s waar influencers actief zijn? Mensen al hun dagelijkse rompslomp bloot geven? En waar je van belangrijke gebeurtenissen van vrienden en familie op de hoogte blijft? Jazeker, maar dat is het niet alleen. Social media is een medium waar wereldwijd enorm veel mensen op actief zijn. En daardoor is het ook zeker van belang voor bedrijven. In dit artikel leggen we uit waarom.

De concurrentie doet het ook

Misschien is dit niet de beste reden om met social media te beginnen, maar het is wel degelijk van belang om het te gaan overwegen. Je wil je concurrentie namelijk altijd een stapje voor zijn. Wanneer zij de doelgroep op een andere manier weten te benaderen en social media hiervoor effectief in zullen zetten, staan zij al gauw 1-0 op jouw bedrijf voor. Om dit te voorkomen is het belangrijk om het speelveld te nivelleren en ook jouw onderneming via social media op de kaart te zetten.

Schakel bij voorkeur een social media marketeer in om het verschil tussen de concurrentie en jou extra groot te maken. Veel ondernemers proberen social media marketing namelijk zelf aan te pakken, maar doen dit vervolgens niet op de juiste manier. Door een professional in te schakelen is de kans op succes vele malen groter. 2-1 voor jou! 

Omzetstijging

Natuurlijk ben je niet de enige die benieuwd is naar de gevolgen van social media voor jouw bedrijf. Daarom zijn er verschillende marketeers die onderzoek hebben gedaan naar deze gevolgen. En wat blijkt? De meeste bedrijven zagen een significante omzetstijging na het inzetten van social media. Wanneer er meerdere social media kanalen werden ingezet, werd deze stijging ook nog eens veel groter.

Bovendien heeft SEO Specialist GMU gemerkt dat de websites van deze bedrijven ook nog eens veel hoger gerankt worden in Google. Google vindt social media ontzettend interessant. Hoe meer de naam van jouw bedrijf wordt genoemd, hoe hoger je in Google zal eindigen. Ook SEO-technisch is het gebruik van social media dan ook zeer aantrekkelijk.

Relatief goedkoop

Online marketing is niet altijd even goedkoop. Het inschakelen van een Google Partner bureau kan een flinke investering zijn. En hoewel je dit geld er – als het goed is – op de lange termijn door de flinke omzetstijging weer zult terugverdienen, blijft het lastig. Zeker als jonge ondernemer. Social media marketing is daarom veel toegankelijker. Deze vorm van marketing is relatief goedkoop. Je hebt echt weinig nodig om je bedrijf via social media op de kaart te zetten.

Zolang je niet adverteert zijn de enige kosten die je maakt de arbeidsuren van het ingezette personeel die de social media kanalen beheert. Als je dit zelf doet is het nóg goedkoper. Maar bedenk wel dat social media marketing complex is. Begin hier dus niet zelf aan als je er weinig verstand van hebt. Anders heeft je marketingstrategie weinig effect.

Geef een reactie