Search Engine Optimization (SEO) heeft als doel om meer verkeer naar jouw website of webshop te trekken. Dit verkeer komt wordt door middel van organische zoekresultaten van de zoekmachine naar je website of webshop getrokken. Het trekken van dit nieuwe verkeer komt door middel van het optimaliseren van je website. Door het optimaliseren van je website komt je website hoger in de ranking voor bepaalde zoektermen. Hoe meer mensen jou via zoekmachines van Google weten te vinden hoe meer omzet jij binnenhaalt. Het voordeel van SEO is dat je geen extra advertentiekosten kwijt bent en dat het verkeer in principe ‘gratis’ bezoekers zijn.

Waarom maken we gebruik van SEO?

Het gebruik van SEO is in de huidige markt van groot belang. Wil een bedrijf succesvol worden dan is een SEO een essentiële marketingtechniek. Als mensen opzoek zijn naar een dienst of product begint het zoeken tegenwoordig via een zoekmachine. Mensen zijn vaak al koopgericht waardoor deze bezoeker waardevol zijn. Als je zelf ook nadenkt is het logisch dat je als bedrijf graag bovenin de zoekmachine terecht komt.

Linkbuilding

Er zijn verschillende manieren om je zoekmachine te optimaliseren. Om een goede indexatie en hoge ranking te krijgen is het van belang dat er gebruik wordt gemaakt van linkbuilding.
Bij linkbuilding draait het niet alleen om het toevoegen van linkjes van en naar jouw website, maar voor een goede indexatie en hoge ranking is het van belang dat de verwijzingen naar en van jouw website ook kwalitatief zijn en relevant voor de bezoeker. Een link moet voor de bezoeker een logische stap zijn, door deze verwijzingen krijgt jouw website meer waarde en brengt je meer bezoekers.

Belangrijke punten van SEO

Om een hoge ranking te krijgen wordt er gekeken naar het algoritme waarop je website beoordeeld wordt door Google. Google beoordeelt op 3 fronten een website of webshop. Als eerste de content, de content moet hoogwaardig zijn. Onder hoogwaardig verstaan we dat het zelf geschreven is, unieke content is en dat de content van hoge kwaliteit is.
Het tweede onderdeel is techniek hiermee wordt er geduid op de orde en gebruikersvriendelijkheid van een website en webshop en als laatste is autoriteit, met autoriteit wordt bedoeld dat de backlinks relevant en kwalitatief zijn.